Selen: Prvek, který vyživuje vlasy

Zdravé nehty, vlasy a pleť nepotřebují jen štědrou porci vitamínů, ale i prvky, které jim dávají správný impuls k růstu. Kromě zinku a mědi je to například i selen. Co vše o něm ještě nevíte?

Selen je jedním z prvků, které jsou nutné pro zachování našeho celkového zdraví. V našem těle je zodpovědný za správné fungování imunitního systému a také má vliv na normální činnost štítné žlázy. A jak víme, ta je důležitá pro náš hormonální systém. Také se o něm často hovoří ve spojení s prevencí poklesu kognitivních schopností v pozdějších fázích života.

Co se týče působení selenu na vlasy, vědci se domnívají, že je důležitý pro zahájení jejich růstu. Z jejich experimentu totiž vyplynulo, že úplně nové vlasy ho k sobě stahují z krevního oběhu. Jeho zastoupení v organismu se proto může podílet na rychlejší vlasové obnově.

Přebytek selenu v těle – výhra, nebo průšvih?

I když je selen náš dobrý kamarád, rozhodně to s ním nepřehánějte. Přebytek selenu v těle totiž škodí úplně stejně, jako jeho nedostatek. V některých případech může dokonce hatit vaše snahy o dosažení přirozené krásy.

selen na nehty

Nadbytek selenu se projevuje:

  • Kovovou pachutí v ústech
  • Lámavými a křehkými nehty
  • Vyšší kazivostí zubů
  • Únavou
  • Kožní vyrážkou
  • Padáním vlasů

Z toho důvodu se jako dospělí snažte svůj příjem selenu držet na (nejvyšší povolené) hodnotě 400 mikrogramů/den. (Pro představu, u dospělých je běžná denní dávka selenu 55 mikrogramů.)

Kde se ukrývá?

Na selenu je zajímavé to, že kolik ho v potravě bude závisí do značné míry na tom, kolik je ho v půdě. Jak víme, na ni mají vliv deště, hnojiva a další lokální podmínky, takže se jeho hodnoty místo od místa liší.

selen na vlasy

Obecně se s ním ale setkáváme v:

  • Rybách
  • Šunce
  • Vepřovém mase
  • Hovězím mase
  • Kuřecím mase
  • Sýru typu cottage
  • Hnědé rýži
  • Houbách
  • Slunečnicových semínkách
  • Špenátu
  • Ovesných vločkách

Vzhledem ke kolísavému množství selenu v běžné stravě je na místě přemýšlet o tom, zda ho svým vlasům nebudete dodávat v pravidelných (a stejně velkých) dávkách z doplňku stravy VLASIMO®. Pro větší účinnost v něm najdete i vitamíny skupiny B (B5, B6, B7, B9), pivovarské kvasnice nebo extrakt z přesličky rolní. Na vaší cestě za přirozenou krásou vám už proto nestojí nic v cestě.

Napsat komentář