Vitamín B9: Zázračný elixír pro růst vašich vlasů

Někteří z nás touží po pohádkově dlouhých vlasech, které by mohli celé hodiny pročesávat hřebenem. Než ale vlas dosáhne požadované délky, pravidelně vypadne. Abyste nemuseli znovu začínat na startovní čáře, dopřejte si vitamín B9.

S růstem vlasů to není vždycky snadné. Vůbec přitom nezáleží na tom, zda chcete urychlit jejich přirozené prodlužování, nebo zaplnit náhle odkrytá místa na vaší hlavě. Pokud se nechcete smířit s nákladnou transplantací vlasových cibulek, s nošením paruk nebo prodloužených pramenů, vsaďte na pomoc, která k vám přichází z útrob vaší ledničky.

Tím, co by vám mohlo pomoci je vitamín B9, kterému často říkáme kyselina listová. Její dostatečný příjem souvisí se zdravým růstem buněk celého těla. Z toho důvodu má blahodárné účinky na růst kvalitních nehtů, vlasů a každé jedné buňky naší kůže

Jak to s tím vitamínem B9 vlastně je?

I když zní účinky vitamínu B9 nadmíru pozitivně, situace kolem něj je trochu komplikovaná. V první řadě je třeba zmínit, že pokud ho máte ve své běžné stravě dostatek, jeho zvýšený příjem (který je u dospělých nad 400 mikrogramů/den) nijak neurychlí vlasový růst. Jak ale zjistíte, že máte kyseliny listové/vitamínu B9 v těle málo?

Třeba tak, že:

  • Vás bude bolet hlava
  • Budete podráždění
  • Vás bude trápit bledá kůže
  • Zaznamenáte změnu pigmentace vlasů a nehtů
  • Vám začnou řídnout vlasy

V takových případech hovoříme o anémii z nedostatku kyseliny listové

Naprosto v bezpečí ale nejste ani v případě, že byste se pokoušeli sníst vitamínu B9 co nejvíce. Příjem většího množství než je 1000 mikrogramů kyseliny listové za den může zakrýt potíže, které jsou způsobené deficitem vitamínu B12. Což může vést až k poškození nervů. (Zdroj: Office on Women´s Health)

Nyní se podíváme na stručný přehled potravin, ve kterých se kyselina listová běžně nachází. Díky tomu si dokážete udělat úsudek o tom, zda jí máte dost.

Zdroje kyseliny listové

Kyselinu listovou obsahuje:

  • Špenát
  • Růžičková kapusta
  • Chřest
  • Listový salát
  • Avokádo
  • Brokolice
  • Zelený hrášek
  • Banán
  • Vejce

A mnoho dalších potravin. Včetně snídaňových cereálií a džusů, které jsou obohacené o vitamíny a minerální látky. (To se běžně uvádí na etiketě výrobku.)

Závěr

Zdraví lidé, případně ti, kteří dbají na vyváženou stravu nepotřebují zvyšovat svůj denní příjem vitamínu B9. Pokud byste ale chtěli pro sebe a své vlasy, nehty a kůži udělat (v rámci možností) něco navíc, vyzkoušejte potravinové doplňky na podporu růstu vlasů, které v sobě kombinují větší množství vitamínů a minerálních látek. (Zinek, selen, L-Methionin, MSM…) Mezi jinými je to i VLASIMO®, které vám se svými 19 látkami pomůže dosáhnout vašich dávných snů.