Vitamín B7: Seznamte se, biotin

Pod označením vitamín B7 se ukrývá všem ženám známý biotin. Už trochu méně z nich ale ví, na co tento svatý grál přesně působí. S námi ale budete mít jasno hned!

Kdo chce mít krásné vlasy, nehty a pleť, ten by měl vyzkoušet D-Biotin/vitamín B7. Překvapivě to ale nejsou jediné názvy, pod kterými ho najdete. Z historie známe tuto ve vodě rozpustnou látku jako vitamín H. Výběr tohoto znaku přitom nebyl vůbec náhodný. Vycházel z počátečního písmena německého slova Haut, které označuje kůži

Mezi jeho další zajímavosti patří skutečnost, že ho tělo z potravy nezpracovává samo, ale potřebuje k tomu přátelské bakterie, které mu biotin pomáhají vyrábět. 

Co vše biotin umí?

Kromě pozitivních účinků na vlasy, nehty a pleť má biotin vliv i na řadu dalších tělesných procesů, bez kterých bychom nemohli přežít.

Namátkou jde o:

  • Metabolizaci tuků, sacharidů a bílkovin
  • Udržování zdravého těhotenství

Také proběhla řada výzkumů, které se zabývaly jeho vlivem na zmírňování neuropatie, snižování glukózy v krvi a na zmenšování obtíží, které souvisejí s roztroušenou sklerózou. I přesto, že většina z nich potvrdila jeho pozitivní účinky, je potřeba všechny tyto studie podpořit dalšími odbornými výzkumy, které budou provedeny v budoucnu

biotin

😞 Nedostatek vitamínu B7 – deprese i padající vlasy

Nedostatek vitamínu B7 je v naší populaci spíše vzácností. Především proto, že se ho v běžné stravě vyskytuje hodně a naše bakterie v těle s ním umí efektivně pracovat. Výjimka ale potvrzuje pravidlo, takže se mezi námi vyskytují i jedinci, kterým mechanismus jeho výroby může dělat problém.

V takovém případě se deficit vitamínu B7 může projevit:

  • Vypadáváním vlasů a alopecií
  • Depresemi
  • Halucinacemi
  • Kožní vyrážkou
  • Brněním končetin
  • Narušenou imunitou
  • Zvýšeným výskytem infekcí

Kde ho najdeme?

Jak už bylo řečeno, vitamín B7/biotin najdeme ve spoustě různých surovin. I tak vám ale přinášíme přehled těch nejzajímavějších, na kterých si můžete při nejbližší příležitosti pochutnat.

Mezi zdroje vitamínu B7 patří:

  • Pivovarské kvasnice
  • Pšeničné otruby
  • Ústřice
  • Vejce
  • Ořechy a semínka
  • Losos
  • Sladké brambory
  • Avokádo
  • Mléčné výrobky
  • Brokolice

Jistě vás potěší, že některé potraviny z výše uvedeného seznamu obsahují i vitamíny B5 a B6, které mají vliv na hustotu a výživu nehtů, vlasů a pokožky, která bude zároveň hydratovaná, jemná a pružná
Z toho důvodu je při plánování jídelníčku na místě řešit kombinaci vitamínu B7 s dalšími tělu prospěšnými látkami. Abyste si s tímto úkolem nemuseli lámat hlavu, vyzkoušejte doplněk stravy VLASIMO®, který obsahuje kombinaci 19 účinných látek. (Zinek, MSM, Měď, Pivovarské kvasnice…) Nyní už tedy máte v ruce klíč, který vám odemkne dveře k perfektnímu vzhledu.